AdBlock w prawdziwym życiu - okulary blokujące ekrany LCD

Przemysław Kocięcki
AdBlock w prawdziwym życiu - okulary blokujące ekrany LCD

Z każdej strony jesteśmy bombardowani treściami reklamowymi - przez internet, telewizję, telefon a także pocztowo, zarówno drogą tradycyjną, jak i elektroniczną. Nawet podczas spaceru po mieście jesteśmy atakowani wszechobecnymi reklamami pod postacią banerów, ogromnych wyświetlaczy a nawet dzięki wykorzystaniu głośników przejeżdżających samochodów. O ile obrona przed spamem w internecie jest dziś znacznie prostsza dzięki oprogramowaniu takiemu jak AdBlocker, to reklamy w prawdziwym życiu ciężko tak po prostu ukryć czy wyłączyć.

Okazuje się jednak, że znaleziono sposób na pozbycie się przynajmniej jednego medium reklamowego w rzeczywistym świecie. Mowa o wybranych ekranach LCD/LED. Okulary wymyślone przez Ivana Casha polaryzują światło emitowane przez większość telewizorów i niektóre ekrany komputerowe, ale nie blokują - jeszcze - obrazu wyświetlanego na telefonach i billboardach reklamowych (OLED). W efekcie kompatybilne ekrany przy spojrzeniu na nie przez IRL Glasses będą wyglądały na wyłączone i nie będą rozpraszać uwagi. Jednocześnie okulary pełnią funkcję zwykłych okularów przeciwsłonecznych, skutecznie blokując promieniowanie UV.

Okulary blokujące obraz z ekranu LCD

Pomysł na stworzenie okularów blokujących obraz z ekranów pojawił się na początku 2017 roku. Design okularów nie jest przypadkowy i stanowi hołd dla filmu Oni Żyją z 1988 roku, w którym główny bohater używał podobnych okularów do rozpoznania rządzących światem istot przypominających trupy.

Na Kickstarterze trwa zbiórka pieniędzy na rozwój projektu - do końca pozostało jeszcze 6 dni. W chwili pisania artykułu zebrano 130 tysięcy dolarów z założonych wstępnie 25.

Zdjęcia: strona projektu na Kickstarterze

Blog Comments powered by Disqus.