DXVK otrzymał własny Shader Cache - forum, opinie

Krzysztof Gał

DXVK to szybko zdobywający popularność projekt implementujący obsługę Direct3D 11 w Wine.

Wraz z dzisiejszym commitem nadesłanym przez Sebastiana Wicka, DXVK został wyposażony we własny system Shader i Pipeline Cache.
Zgodnie z informacją od autora ceche zapisywane jest na dysk w momencie zamykania aplikacji.

Wraz z nową funkcją, rozwiązany zostaje problem kompilacji Shaderów przy każdym uruchomienu gry, który powodował delikatne zacięcia animacji w czasie gry.

Dla niezaznajomionych z tematem, projekt DXVK to implementacja API graficznego Direct3D w wersji 11 za pomocą API graficznego Vulkan. Projekt ten bardzo szybko zdobywa popularność wśród graczy używających Wine. Pomimo początkowej fazy rozwoju (pierwsza "grywalana" wersja ukazała się mniej więcej na początku marca 2018) oferuje on już zwykle lepszą lub znacznie lepszą (np. Wiedźmin 3) wydajność w porównaniu do oryginalnej implementacji Wine D3D 11 za pomocą OpenGL (wined3d).

Blog Comments powered by Disqus.