Linux wine forum - Wine-Staging oficjalnie zamknięty ale

Linux wine forum - Wine-Staging oficjalnie zamknięty ale

Niedługo po nadejściu wersji deweloperskiej Wine 3.2, do społeczeństwa open-source dotarła smutna wiadomość.

Projekt Wine-Staging zostaje zawieszony. Deweloperzy w osobach Michaela i Sebastiana zamieścili oficjalny komunikat na stronie wine-staging.com. Utrzymanie ciągłej kompatybilności wszystkich łatek przy cyklu wydawniczym Wine, którego nowe wersje są wypuszczane co dwa tygodnie, zajmuje zbyt dużo czasu, a oni sami nie są już studentami i nie są w stanie nadążyć za takim cyklem wydawniczym.

Bardzo duża ilość zmian jakie zaszły w Wine 3.0 względem 2.x oraz kilkaset łatek składających się na wine-staging, wymagają ogromnego nakładu pracy. Jednak znaleźli się już dewelporzy, którzy kontynuują projekt i pracują nad przywróceniem kompatybilności. Fork znajduje się pod tym adresem: https://github.com/wine-staging/wine-staging.

Obecnie ostatnia dostępna wersja wine-staging to 2.21 z listopada 2017.

Wine Staging to projekt zapoczątkowany w 2014 roku, który znacznie przyspieszył wdrażanie nowych funkcjonalności w Wine. Projekt zawiera eksperymentalne funkcje oraz kod który nie nadaje się do oryginalnego repozytorium ze względu na jakość i fakt, że w dużej części są to hacki, które umożliwiają działanie określonych programów, ale jednocześnie niszczą kompatybilność z innymi. Wśród eksperymentalnych funkcji są np:

  • Obsługa PhysX,
  • Nvidia CUDA,
  • Dekodowanie wideo przy użyciu GPU za pomocą DXVA2,
  • Obsługa api graficznego Vulkan.

Tylko w 2017 roku do oryginalnego Wine z repozytorium Wine Staging zostały zaadoptowane tak znaczące funkcje jak obsługa Direct3D 11 oraz implementacja CSMT.

Zródło: wine-staging.com.

Blog Comments powered by Disqus.